اهمیت فردی قابلیت چندفرهنگی در رابطه با قابلیت یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان
Individual Importance of Multicultural Competence in relation to Components of Students’ Self-regulated Learning
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 69 ( 2012 ) 341 – 349 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
6812 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The study focuses on self-regulation of multicultural learning in relation to importance that students ascribe to
multicultural subcompetencies. A questionnaire on individual´s perception of importance of multicultural
competence was selected as a research instrument and was distributed to 151 students of Pedagogy. We found
significant differences in assessing the importance of multicultural subcompetencies which constitute components of
multicultural competence: awareness, knowledge and skills. It was also found that that self-regulated learning
components display a close relationship in connection with multicultural competences. An assumption has been
disproved that the values of self-regulated learning components increase with increasing importance assigned to
various multicultural subcompetencies by students.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
یادگیری خودتنظیمی چند فرهنگی،قابلیت چند فرهنگی،انگیزش، خودکارآمدی،اختیار،فراشناختی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
multicultural self-regulated learning, multicultural competence, motivation, self-efficacy, attribution, metacognition
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.