ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت

انگیزه تعیین استراتژی مشاهده فیس بوک: تجزیه و تحلیل حرکت چشم

Motivation determines Facebook viewing strategy: An eye movement analysis

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , March 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 9340

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Individuals' Social Networking Site (SNS) profiles are central to online impression formation. Distinct profile elements (e.g., Profile Picture) experimentally manipulated in isolation can alter perception of profile owners, but it is not known which elements are focused on and attributed most importance when profiles are viewed naturally. The current study recorded the eye movement behaviour of 70 participants who viewed experimenter-generated Facebook timelines of male and female targets carefully controlled for content. Participants were instructed to process the targets either as potential friends or as potential employees. Target timelines were delineated into Regions of Interest (RoIs) prior to data collection. We found pronounced effects of target gender, viewer motivation and interactions between these factors on processing. Global processing patterns differed based on whether a ‘social’ or a ‘professional’ viewing motivation was used. Both patterns were distinct to the ‘F’-shaped patterns observed in previous research. When viewing potential employees viewers focused on the text content of timelines and when viewing potential friends image content was more important. Viewing patterns provide insight into the characteristics and abilities of targets most valued by viewers with distinct motivations. These results can inform future research, and allow new perspectives on previous findings.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

فیس بوک؛ شبکه های اجتماعی؛ تشکیل برداشت. استخدام؛ جنسیت؛ حرکات چشم

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Facebook; Social networks; Impression formation; Employability; Gender; Eye movements

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری