“اسنپ چت شخصی تر است”: مطالعه اکتشافی بر رفتارهای اسنپ چت و روابط میان فردی جوان
“Snapchat is more personal”: An exploratory study on Snapchat behaviors and young adult interpersonal relationships
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior |
سال انتشار |
, September 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
4729 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Snapchat is a social media platform that allows users to send images, videos, and text with a specified amount of time for the receiver(s) to view the content before it becomes permanently inaccessible to the receiver. Using focus group methodology and in-depth interviews, the current study sought to understand young adult (18–23 years old; n = 34) perceptions of how Snapchat behaviors influenced their interpersonal relationships (family, friends, and romantic). Young adults indicated that Snapchat served as a double-edged sword—a communication modality that could lead to relational challenges, but also facilitate more congruent communication within young adult interpersonal relationships.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
جوانان؛ اسنپ چت. رسانه های اجتماعی؛ روابط؛ رسانه های جدید
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Young adults; Snapchat; Social media; Relationships; New media
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.