استفاده ازابزار ارزیابی استانداردی دانشجویی برای اندازه گیری اثربخشی آموزش در سخنرانی / کلاس حالت قرائت
Using Standardized Student Evaluation Instruments To Measure Teaching Effectiveness In Lecture/Recitation Mode Classes
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – March 2008 Volume 5, Number 3 |
سال انتشار |
2008 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
12529 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This paper investigates the variability of student teaching effectiveness survey evaluations among
the various recitation sections when lecture/recitation instruction is utilized with the same
instructor both delivering the lecture and teaching all of the corresponding recitation sections.
The research results indicate that when an instructor teaches multiple sections using
lecture/recitation instruction, then the meaningful measure of the instructor’s teaching is the
average of the student ratings for the various recitation sections. This study focuses on the
variability of the students’ responses to each item in the survey instrument as measured by its
standard deviation.
Keywords:
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
رتبه بندی زبان آموزان، ارزیابی در آموزش عالی، ارزیابی آموزش، رتبه های آموزش، ویژگی ها ی دانشجو ، ویژگی های مربی، آموزش اثربخش
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Student ratings, Assessment in higher education, Teaching assessment, Ratings of instruction, Student characteristics, Instructor characteristics, Effective teaching
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.