ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۲۱ دی

استراتژی آموزشی برای ترکیب مفاهیم رفتاری مالی در دوره های سرمایه گذاری

Pedagogical Strategies For Incorporating Behavioral Finance Concepts In Investment Courses

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of College Teaching & Learning - March 2007 Volume 4, Number 3
سال انتشار 2007
فرمت فایل PDF
کد مقاله 13014

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The traditional approach to teaching a course in investments is predicated upon the efficient market
hypothesis, modern portfolio theory, and the assumption that decision-makers are rational, wealth
optimizing entities. Recent developments in the arena of behavioral finance (BF) have raised
questions about this approach. Although the idea of efficient markets is widely accepted in academic
circles, financial markets often fail to behave as predicted by the theory. For the teacher of
undergraduate investments, these divergent views create significant pedagogical challenges and
opportunities. BF has particular implications for investing in financial markets, where the faith in
rational behavior is perhaps the greatest. This paper identifies alternative strategies for dealing
with these issues in the classroom.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

استراتژی آموزشی، ترکیب، رفتاری، امور مالی، مفاهیم، ​​دوره های سرمایه گذاری

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Pedagogical Strategies ، Incorporating ،Behavioral ،Finance ،Concepts ، Investment Courses

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری