ارشاد دانشجویان دکترای رهبری آموزشی : با استفاده از تفاوتهای روش شناختی بمنظور بررسی اشتراکات جنسیتی و هویتی
Mentoring Educational Leadership Doctoral Students: Using Methodological Diversification to Examine Gender and Identity Intersections
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
International Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 10, No. 2 – November, 2015 ISSN: 2155-9635 |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
8597 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
An essential component to learning and teaching in educational leadership is mentoring graduate
students for successful transition to K-12 and higher education positions. This study integrates
quantitative and qualitative datasets to examine doctoral students’ experiences with mentoring
from macro and micro perspectives. Findings show that students have varied perceptions on what
constitutes quality mentoring and wide-ranging experiences in terms of the quantity and quality
of mentoring experienced. Moreover, findings suggest that the ways students perceive and
experience mentoring is related to their identity factors, especially gender. Findings have
implications for strengthening this essential component of leadership preparation programs; and
thus, recommendations for different strategies, programmatic supports, and structural changes
within university departments and professional organizations are forwarded.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
رهبری آموزشی، اشتراکات جنسیتی و هویت، دانش آموز، دانشجویان دکتری، مدیریت آموزشی، ارشاد، هدایت
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Educational Leadership , Student, Gender and Identity Intersections, Doctoral Students, Educational Administration, Mentoring
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.