ارزیابی پویا در ترکیب با راهنمایی تعامل ویدیویی در آموزش پیش دبستانی
Dynamic Assessment in Combination with Video Interaction Guidance
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
International Education Studies(2015),www.ccsenet.org |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
505 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Dynamic assessment represents an alternative diagnostic approach focused on the revelation of the tested persons’ learning potential. The learning potential is observed via the emphasis on the achievement process. It aims at meaningful connection with the intervention that immediately applies diagnostic findings to support the development of an individual’s abilities.This article summarizes essential information about the mentioned diagnostic trend and investigates possibilities of its utilization in a combination with the method of video interaction guidance (VIG). The pilot-study evaluating this combination of dynamic assessment and VIG has been conducted in three stages. Both quantitative and qualitative methods have been used, although the nature of the study is mostly qualitative. The study verifies the utility and advantages of the dynamic assessment-based method for preschool preparation in kindergartens. Moreover, the paper identifies effective instructions and styles of communication supporting ئcognitive development
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
ارزیابی پویا ، راهنمایی تعامل ویدیو ، کمال و آمادگی مدرسه ، پتانسیل یادگیری
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
dynamic assessment, video interaction guidance, school maturity and readiness, learning potential
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.