ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱۵ اردیبهشت

ارزیابی اولیه از قابلیت اطمینان از آزمون خود اجرای عصب روان شناختی مبتنی بر وب

Initial assessment of reliability of a self-administered web-based neuropsychological test battery

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار October 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1593

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Introduction

Web-based neuropsychological testing can be an important tool in meeting the increasing demands for neuropsychological assessment in the clinic and in large research studies. The primary aim of this study was to investigate practice effects and reliability of self-administered web-based neuropsychological tests in Memoro. Due to lack of consistent analysis and reporting of reliability in the literature, especially intraclass correlation coefficients (ICC), we highlight how using different ICC measures results in different estimates of reliability.

Method

61 (31 females) participants (mean age 53.3 years) completed the Memoro tests twice with a median of 14 days between testing.

Results

Practice effects were detected for all cognitive measures (d = 0.32–0.61), most pronounced for memory measures. Reliability estimated using two-way random effects single measure absolute agreement ICC(2,1) were between 0.55 and 0.74. Two-way mixed effects average measure consistency ICC(3,2), ranged from 0.79 to 0.89. Reliability was highest for the processing speed task and lower for the memory tasks.

Conclusions

Memoro tests had test-retest reliability similar to that of traditional, computerized and web-based test batteries used clinically and in research. It is important to carefully choose and specify the ICC implemented, as ICC(2,1) and ICC(3,2) give different results and reflect reliability of different measures.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

کامپیوتری؛ همبستگی درون، اینترنت، شناختی؛ حافظه

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Computerized;Intraclass correlation;Internet; Cognitive; Memory

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری