ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت

ادراکات دانشجو از داستانسرایی دیجیتال به عنوان یک ابزار یادگیری برای رهبران آموزشی

Student Perceptions of Digital Story Telling as a Learning-Tool for Educational Leaders

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 8, No. 2– October 2013 ISSN: 2155-9635
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 8351

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

A study regarding students’ perceptions of digital storytelling as a learning tool was
conducted in the fall of 2012. The population consisted of 12 students participating in an
Administrative Theory course as part of their doctoral program in K-12 or higher
education administration at a Carnegie Doctoral Research University in Georgia.
During the eight-week course, students created digital stories that synthesized an autoethnography with leadership theory using Bolman and Deal’s (2011) four-framework
approach to leadership. This allowed students to demonstrate the practice of continual
reflection and assessment, a commitment to technology, diversity, and in-depth
understanding of the knowledge and skills required of educational leaders. The purpose
of this non-experimental qualitative study was to examine student’s perceptions of
utilizing digital storytelling in educational leadership coursework. The research question
was: What are students’ perceptions of digital storytelling as a tool for learning in
Educational Leadership coursework? Findings are arranged by the 4 themes which
emerged from the analysis of the data; assignment components, learning, identity
development, and class cohesion.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

ابزار یادگیری، رهبران آموزشی، داستانسرایی، دانش آموز، توسعه هویت، یادگیری، مدیریت آموزشی، دانسرایی دیجیتالی، آموزش عالی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Learning-Tool , Educational Leaders, Story Telling , Student, identity development, learning, Educational Administration, Digital Storytelling, Higher Education,

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری