ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۸ اردیبهشت

احساس خوب، جستجوی بد: آماده سازی مثبت توجه و حافظه برای محرک های منفی در صفحات وب را افزایش می دهد

Feeling good, searching the bad: Positive priming increases attention and memory for negative stimuli on webpages

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار December 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 19281

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Emotional impacts on attention arises in the form of externally and internally loaded forms. The former relates to the emotional valence of the sensory stimulus. The latter refers to the emotional state of the subject. We investigated their influence and interaction. Seventy-two subjects had been emotionally primed by a sequence of positive or negative images before they observed webpages of an online news portal. Each webpage contained positive and negative emotion-laden stimuli to be recalled in a memory test. We captured effects on overt attention, saccadic parameters, and explorative behavior. Furthermore, we related memory performance to characteristic gaze behavior. We found an attentional preference and a better memory performance for negative stimuli that was more pronounced after a positive mood induction. Importantly, increased attention correlated positively with recall performance on an individual level, but only after a positive mood induction. Moreover, the evaluation of the news-portal’s hedonic quality and overall appeal, but not of usability, was affected by subjects’ emotional states. We concluded that in contrast to previously reported mood-congruent preferences in young adults’ attention, there are complementary effects of internally and externally loaded emotions with the tendency that positive priming increases attention and memory for negative stimuli.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

هیجانات؛ خلق؛ توجه آشکار؛ ردیابی چشم؛ حافظه؛ ارزیابی وب سایت تراکمی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Emotions;Mood; Overt attention; Eye-tracking; Memory; Summative website evaluation

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری