ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۶ اسفند

اثر متقابل کودکان جوان درست وابستگی استقلال و منظور از یادگیری با شیشه جعبه و جعبه سیاه شبیه سازی: شواهد برای انعطاف سبک شناختی در یادگیری حمایت کامپیوتر

An interaction effect between young children's field dependence-independence and order of learning with glass-box and black-box simulations: Evidence for the malleability of cognitive style in computer-supported learning

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , August 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 8293

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

A counterbalanced measures design was used to examine whether the order of learning with a glass-box simulation about the life cycle of butterflies, and, a black-box simulation about the life of bees, differentially affected field-dependent and field-independent children's performance on two related knowledge tests. The children aged from 5 to 6.5 years old were classified into a field type based on their Children's Embedded Figures Test scores. Subsequently, they were assigned into Group A and Group B. Group A learned first with the glass-box simulation followed by the black-box simulation, while Group B used the tools in the reverse order. A statistically significant interaction effect was found between field type and order of learning with the simulations on the butterfly post-test performance, showing that learning first with the black-box simulation facilitated field-dependent children's subsequent learning with the glass-box simulation. The results tap on the issue about whether field dependence-independence is a cognitive ability or cognitive style, and the issue of the malleability of cognitive styles as well. Implications and future research directions are discussed.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

جعبه سیاه شبیه سازی؛ سبک شناختی؛ درست وابستگی استقلال؛ شیشه ای جعبه شبیه سازی؛ انعطاف پذیری از سبک های شناختی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Black-box simulation; Cognitive style; Field dependence-independence; Glass-box simulation; Malleability of cognitive styles

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری