اثرات technostress در چارچوب استفاده کارمندان فناوری اطلاعات و ارتباطات
The effects of technostress within the context of employee use of ICT
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2014 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
16004 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The main purpose of the present study is to help managers cope with the negative effects of technostress on employee use of ICT. Drawing on transaction theory of stress (Cooper, Dewe, & O’Driscoll, 2001) and information systems (IS) continuance theory (Bhattacherjee, 2001) we investigate the effects of technostress on employee intentions to extend the use of ICT at work. Our results show that factors that create and inhibit technostress affect both employee satisfaction with the use of ICT and employee intentions to extend the use of ICT. Our findings have important implications for the management of technostress with regard to both individual stress levels and organizational performance. A key implication of our research is that managers should implement strategies for coping with technostress through the theoretical concept of technostress inhibitors.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
Technostress؛ رضایت کاربر. قصد ادامه. ابزار های شکل گیری
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Technostress; User satisfaction; Continuance intention; Formative instruments
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.