ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۵ بهمن

اثرات کنترل توجه بصری به کیف های دستی زنان در فروشگاه های آنلاین: شواهدی از حرکات چشم

The effects of controlling visual attention to handbags for women in online shops: Evidence from eye movements

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15420

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study investigates how e-consumers perceive online pictures of women’s handbags, whether they are motivated to observe specific parts of the picture, and the sequence of their fixations on each handbag areas. The author conducted a task-free eye-tracking experiment in which 33 female participants look at 74 randomly displayed pictures of handbags. Seven types of attention-based regions of interests (ROIs) were coded for data analyses. Based on statistical analysis, the data yielded the following findings: (1) the main body ROI first attracts the attention of the participants; (2) the handle ROI receives the most attention; (3) the featured area ROI has the greatest capacity to hold attention; and (4) the handle and strap ROIs have a stronger visual attraction than any other ROI. This study provides eye-tracking evidence that may be applied to future empirical research and the theory construction of visual behavior in consumers.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

ردیاب چشم؛ توجه بصری؛ رفتار بصری؛ کیف دستی زنان؛ تصویر محصول مد

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Eye tracker; Visual attention; Visual behavior; Women’s handbag; Fashion product picture

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری