ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

اثرات مواد مختلف چند رسانه ای آموزشی در پاسخ به یادگیری دانش آموزان و نتایج: مطالعه تجربی مقایسه

The effects of various multimedia instructional materials on students’ learning responses and outcomes: A comparative experimental study

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15992

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

We examine whether an e-learning curriculum involving various multimedia instructional materials (MIMs) can stimulate learners’ socialness perceptions, and whether the difference in style has a specific effect on the students’ emotional states (arousal, pleasure, and flow experience) that consequently affect the students’ learning motivations and learning outcomes. We apply an experimental design to three groups of students and compared three types of presentation methods: (a) a PowerPoint presentation (b) a PowerPoint presentation guided by a human-like animated character; (c) a PowerPoint presentation guided by a monster-like animated character. The analysis results show that various types of MIMs result in various social cues that have a significant effect on the students’ socialness perceptions, arousal, pleasure, flow experience, learning motivation, and learning outcome. We contribute to the field of e-learning by integrating MIM, social response theory, flow theory, and learning theory into an innovative model, which sheds light on the perspective that the three groups of various MIMs stimulate an emotional state of students and maximize their learning outcomes. Therefore, when designing the e-learning curricula with animated characters, we recommend that teachers consider how these designs affect students’ emotional responses to ensure the best learning outcomes.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

شخصیت های متحرک. مواد آموزشی چند رسانه ای؛ جریان را تجربه؛ برداشت Socialness؛ یادگیری انگیزه؛ نتیجه یادگیری

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Animated characters; Multimedia instructional materials; Flow experience; Socialness perceptions; Learning motivation; Learning outcome

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری