اثرات شخصیت در تیمهای دانشجویی در مورد رفع تضاد : کاربرد مدل معادلات ساختاری
Effects Of Personality On Conflict Resolution In Student Teams: A Structural Equation Modeling Approach
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – First Quarter 2013 Volume 10, Number 1 |
سال انتشار |
2013 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
9730 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This paper reports results of a study of the effects of five personality dimensions on conflict
resolution preferences in student teams. Two hundred and sixteen students provided self-reports
of personality dimensions and conflict styles using the Neo-FFI and ROCI-II scales. Simultaneous
effects of five personality dimensions on five conflict resolution styles were modeled using Partial
Least Squares (PLS) procedures. Results indicate that agreeableness, openness,
conscientiousness, and extroversion impacted conflict resolution styles, whereas neuroticism did
not. Findings are discussed along with their implications for team formation, team training, and
conflict mediation.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
ابعاد شخصیت ؛ حل تعارض؛ معرفی مدل معادلات ساختاری
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Personality Dimensions; Conflict Resolution; Structural Equation Modeling INTRODUCTION
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.