اثرات شاخص پاسخگویی و عوامل اقتصادی و اجتماعی بر نمره آزمون و مفاهیم سیاست
Impacts Of Accountability Indicators And Socioeconomic Factors On Test Scores And Policy Implications
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – April 2006 Volume 3, Number 4 |
سال انتشار |
2006 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
16344 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Based on a sample of 63 school districts in the state of Louisiana during academic year 2003-2004,
we find that a higher (IOWA) test score is associated with higher attendance rates, smaller class
sizes, more qualified teachers, more discipline, less spending per student, lower poverty rates, and
lower per capita personal income. Therefore, we need to continue to pursue qualified teachers,
smaller class sizes, and more discipline.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
پاسخگویی، شاخص، اجتماعی، اقتصادی، مفاهیم سیاست
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Accountability، Indicators ،Socioeconomic ،Policy Implications
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.