ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

اثرات تعصبات تصمیم گیری در retrust eWOM و استراتژی کاهش ریسک

Impacts of decision-making biases on eWOM retrust and risk-reducing strategies

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15986

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study examined the role of decision-making biases (i.e., inertia, overconfidence, illusion of control) in consumer retrust in electronic word of mouth (eWOM) recommendations and the risk-reducing strategies of consumers. An online survey was conducted. Of the 592 questionnaires collected, 567 responses were suitable for analysis. The response rate was 95.78%. This study revealed that inertia and overconfidence biases affect retrust in word-of-mouth recommendations. In addition, consumers with a stronger illusion of control bias place less trust in eWOM after having a negative experience. Furthermore, the results indicated that the associations between risk-reducing strategies and retrust in eWOM differ. On the theoretical level, this paper provides an understanding of the effects of inertia, overconfidence, and the illusion of control on eWOM retrust. In addition, this paper fills a gap in the literature, thus advancing knowledge on how and why consumers retrust eWOM. The results of the current study provide useful knowledge enabling firms to understand decision-making biases and, thus, manage relationships with potential customers and improve the quality of their products and services. For example, relying on an eWOM Web site image was determined to be the primary risk-reducing strategy in retrusting eWOM. Firms should continually track the flow of eWOM on eWOM-posting Web sites.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تعصبات تصمیم گیری؛ توهم کنترل؛ اینرسی؛ اعتماد به نفس کاذب؛ خطر؛ دهان به دهان (WOM)

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Decision-making biases; Illusion of control; Inertia; Overconfidence; Risk; Word of mouth (WOM)

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری