ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۷ دی

ابزاری برای ایجاد یک چارچوب خوشه پرنیان با توجه به تنظیمات بازی و عادات

An instrument to build a gamer clustering framework according to gaming preferences and habits

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار September 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 2750

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

In the era of digital gaming, there is a pressing need to better understand how people's gaming preferences and habits affect behavior and can inform educational game design. However, instruments available for such endeavor are rather informal and limited, lack proper evaluation, and often yield results that are hard to interpret. In this paper we present the design and preliminary validation (involving N = 754 Spanish secondary school students) of a simple instrument that, based on a 10-item Game Preferences Questionnaire (GPQ), classifies participants into four ‘clusters’ or types of gamers, allowing for easy interpretation of the results. These clusters are: (1) Full gamers, covering individuals that play all kinds of games with a high frequency; (2) Hardcore gamers, playing mostly first-person shooters and sport games; (3) Casual gamers, playing moderately musical, social and thinking games; and (4) Non-gamers, who do not usually play games of any kind. The instrument may have uses in psychology and behavioral sciences, as there is evidence suggesting that attitudes towards gaming affects personal attitudes and behavior. Besides, we propose applying the instrument to help designers of educational games to get better tailored their games to their target audiences.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بازی های آموزشی؛ طبقه بندی پارسه؛ تنظیمات بازی و عادات؛ ابزار برای بازی های جدی؛ بازی کاربردی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Educational games; Classification of gamers; Gaming preferences and habits; Instruments for serious games; Applied games

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری