ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت

آیا ما به جمعیت و یا اطلاعات سیستم اعتماد کردیم؟ اثر شخصی و ارابه موسیقی نشانه بر نگرش کاربران و نیات رفتاری به سوی یک وب سایت توصیه رستوران

Do we trust the crowd or information system? Effects of personalization and bandwagon cues on users' attitudes and behavioral intentions toward a restaurant recommendation website

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار December 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1238

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Visual interface cues on many websites can influence Internet users' psychology, especially their perceptions about the site as well as its content (Sundar, 2008). Specifically, presence of commonly used interface cues (e.g., personalization, bandwagon cues) can substantially influence users' attitudes and their behavioral intentions toward websites and their content. This study examined the effect of personalization feature and bandwagon cues (i.e., star ratings, reviews) in a restaurant recommendation website, measuring (a) to what extent users positively perceive and plan on revisiting or sharing the site, and (b) to what degree users favored the recommended restaurant and plan to visit them. A 2 (personalization feature: present vs. absent) × 2 (bandwagon cues: high vs. low) between-subjects experiment showed that personalization feature and bandwagon cues increased positive perceptions and their behavioral intentions toward both the website and the recommended restaurant. Moreover, results revealed that users' perceived relevance as well as perceived novelty mediated the effects of interface cues on their attitudinal and behavioral consequences. Further, the impact of the interface cues on user psychology significantly differed as a function of the other cues. Theoretical and practical implications for future research on the effect of interface cues on user psychology are discussed.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

از ویژگی های شخصی؛ نشانه ارابه موسیقی؛ وب سایت توصیه؛ نگرش کاربران '؛ نیات رفتاری کاربران

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Personalization feature; Bandwagon cue; Recommendation website; Users' attitudes; Users' behavioral intentions

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری