ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ دی

آیا شما متصل شده اید؟ ارزیابی اطلاعات پیوسته در بحث آنلاین در مورد مبارزات انتخاباتی #RaceTogether

Are you connected? Evaluating information cascades in online discussion about the #RaceTogether campaign

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار January 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14910

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

In the context of online discussion about the recent Starbucks' “Race Together” cup campaign, this study aims to explore the central users in the online discussion network on Twitter and the factors contributing to a user's central status in the network. A social network analysis of 18,000 unique tweets comprising 26,539 edges and 14,343 Twitter users indicated five types of central users: conversation starter, influencer, active engager, network builder, and information bridge. Moreover, path analysis revealed that the number of people a Twitter user follows, the number of followers a user has, and the number of tweets a user generates within a time period helped a user increase his/her “indegree” connections in the network, which, together with one's “out-degree” connections in the network, propelled a user to become a central figure in the network.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

توییتر؛ تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی؛ تحلیل مسیر؛ مرکزیت بینا بین؛ در درجه؛ خارج درجه؛ رهبری افکار آنلاین

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Twitter; Social network analysis; Path analysis; Betweenness centrality; In-degree; Out-degree; Online opinion leadership

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری