آیا شما متصل شده اید؟ ارزیابی اطلاعات پیوسته در بحث آنلاین در مورد مبارزات انتخاباتی #RaceTogether
Are you connected? Evaluating information cascades in online discussion about the #RaceTogether campaign
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
January 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
14910 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
In the context of online discussion about the recent Starbucks' “Race Together” cup campaign, this study aims to explore the central users in the online discussion network on Twitter and the factors contributing to a user's central status in the network. A social network analysis of 18,000 unique tweets comprising 26,539 edges and 14,343 Twitter users indicated five types of central users: conversation starter, influencer, active engager, network builder, and information bridge. Moreover, path analysis revealed that the number of people a Twitter user follows, the number of followers a user has, and the number of tweets a user generates within a time period helped a user increase his/her “indegree” connections in the network, which, together with one's “out-degree” connections in the network, propelled a user to become a central figure in the network.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
توییتر؛ تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی؛ تحلیل مسیر؛ مرکزیت بینا بین؛ در درجه؛ خارج درجه؛ رهبری افکار آنلاین
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Twitter; Social network analysis; Path analysis; Betweenness centrality; In-degree; Out-degree; Online opinion leadership
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.