ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۳ بهمن

آیا شما در جدول زمانی و یا خبر خوان هستید؟ نقش صفحات فیس بوک و سطح تفسیر در افزایش اثربخشی تبلیغ

Are you on Timeline or News Feed? The roles of Facebook pages and construal level in increasing ad effectiveness

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار April 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 10384

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study examines how psychological distance between a user and a Facebook page (Timeline vs. News Feed) impacts the effectiveness of advertising messages framed by two different construal levels (high- vs. low-level construal). Based on construal level theory, a 2 (Psychological distance: distant vs. proximal) × 2 (Message type: high-level vs. low-level construals) factorial design was employed. The results of the study showed that individuals accessing the News Feed page responded more favorably to abstractly framed desirability-focused messages than concretely framed feasibility-focused messages. In contrast, individuals accessing the Timeline page showed more positive reactions to concretely framed feasibility-focused messages compared to abstractly framed desirability-focused messages. The study concludes with the discussions of theoretical and empirical implications and recommendations for future research.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

فیس بوک؛ تبلیغات شبکه های اجتماعی؛ نظریه سطح تفسیر

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Facebook; Social networking advertising; Construal level theory

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری