آیا شما در جدول زمانی و یا خبر خوان هستید؟ نقش صفحات فیس بوک و سطح تفسیر در افزایش اثربخشی تبلیغ
Are you on Timeline or News Feed? The roles of Facebook pages and construal level in increasing ad effectiveness
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
April 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
10384 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This study examines how psychological distance between a user and a Facebook page (Timeline vs. News Feed) impacts the effectiveness of advertising messages framed by two different construal levels (high- vs. low-level construal). Based on construal level theory, a 2 (Psychological distance: distant vs. proximal) × 2 (Message type: high-level vs. low-level construals) factorial design was employed. The results of the study showed that individuals accessing the News Feed page responded more favorably to abstractly framed desirability-focused messages than concretely framed feasibility-focused messages. In contrast, individuals accessing the Timeline page showed more positive reactions to concretely framed feasibility-focused messages compared to abstractly framed desirability-focused messages. The study concludes with the discussions of theoretical and empirical implications and recommendations for future research.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
فیس بوک؛ تبلیغات شبکه های اجتماعی؛ نظریه سطح تفسیر
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Facebook; Social networking advertising; Construal level theory
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.