آموزش و پرورش تجربی بر اساس پروژه یادگیری محور
Experiential education through project based learning
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 152 ( 2014 ) 1256 – 1260 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7184 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Experiential learning is the key factor of acquiring knowledge through experiencing things. It addresses specific teaching
methods, which are believed to achieve a beneficial outcome to the learning ability of students. Project Based Learning is such a
modern teaching method. The core idea of Project Based Learning is to connect student’s experiences with school life and to
provoke serious thinking as students acquire new knowledge. While there are some negative implications related to PBL, the
method can leverage the advantages of modern teaching techniques. Finally, through Experiential Learning and in particular
through PBL, connection with problems of real world is achieved.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
آموزش و پرورش تجربی؛ یادگیری تجربی؛ پروژه مبتنی بر یادگیری؛ مهارت ها؛ دانش
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
experiential education; experiential learning; project based learning; skills; knowledge
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.