آماده سازی دانشجویان سال اولی برای مطالعات پزشکی در محیط یادگیری مسئله محور.درک دانشجویان
Preparing foundation-years tudents for medical studies in aproblem-based learning environment:Students'perceptions
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available onlineat www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Health ProfessionsEducation2(2016)130–137 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7029 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Purpose: To contributetothe field ofpreparingnewstudentsfortheirmedicalstudiesandtoinvestigatehowfoundation-year
medical studentsperceivetheprogressionofappropriatelearningskillsforstudyinginaPBLmedicalcurriculumviathesupport
of acourseaimingatfacilitatingstudentswiththeseskills.
Methods: A 10-pointscaleonlinequestionnaireconsistingof20questionswasusedfordatacollection.50outofthe59(19males
and 31females)studentsrespondedandself-evaluatedalistoflearningskillsaccordingtothecourseobjectivesbeforeandafter
the course.Cronbach'salphawasusedtotestforinternalconsistencyandreliabilityofthecollecteddataandPrincipalComponent
Exploratory FactorAnalysiswasperformed.Paired t-test wasusedtoexaminedifferencesbetweenpre-andpost-analysisdata.
Results: The internalconsistencyofthequestionnairewassufficient. Factoranalysisidentified fourfactors:1)Abilitytosearch
for, share,andpresentinformation,2)Abilitytodeveloplearningtoolsandexpressopinions,3)Abilitytousediverselearning
sources, and4)Abilitytoparticipateindiscussionandreflect. Overallimprovementbetweenpre-andpost-testwashigh(2.38).
Paired t-tests showedsignificant improvements(po.001) foreachofthe4factors.Thefourfactorstogetherexplained60.7%
percent ofvarianceinthedata.
Discussion: Students reportedlargeimprovementsamonglearningskillsrequiredinaproblem-basedmedicalcurriculum,and
suggests thatstudentsinapremedicalfoundationyearcanbenefit fromacourseaimingatpreparingstudentsfortheirfuture
learning inaPBLenvironment.Ashortcomingwasconsideredtheretrospectivenatureofthepretest,possiblybiasingtheresults
of thecomparisons
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
دانشجویان پزشکی سال های اولیه، مهارت های یادگیری، درک دانشجویان
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Foundation-year medical students; Learningskills; PBL;Students'perceptions
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.