Warning: Use of undefined constant pors - assumed 'pors' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/irarticles/domains/irarticles.ir/public_html/wp-content/themes/default/header.php on line 113
class="rtl download-template-default single single-download postid-16510 single-format-aside pors">

ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی
با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت

آزمون قضاوت اخلاقی (MJT)

تعداد صفحات 22 فرمت فایل Word
پایایی دارد روایی دارد
تعاریف عملیاتی و مفهومی دارد مدل پرسشنامه دارد
منبع دارد کد پرسشنامه 16510
تفسیر و نمره گذاری دارد (به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری)
گارانتی دارد (کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود پرسشنامه به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

معرفی پرسشنامه:

آزمون حاضر از قضاوت اخلاقی برای کودکان بر مبنای الگوی یک آزمون هوش کلی است که شامل سؤالات استدلال ، قوه تشخیص ، بهترین پاسخ ها و غیره است با این تفاوت که همه سؤالات معنای اخلاقی دارد . این آزمون برای کودکان 6 تا 11 ساله ساخته شده است. همانگونه که قبلاً گفتیم قضاوت اخلاقی توانائی ارزیابی موقعیت ها و امور اخلاقی به عنوان غلط یا درست بر مبنای آگاهی از معیارهای اخلاقی است( وارما1967) بنابراین آزمون مرکب از تعدادی سؤال است که کودک باید در مورد آنها تصمیم اخلاقی بگیرد ، زمینه کاراخلاقی را در اظهار نظرها گروه بندی کند ، رابطه کلمات با معنای اخلاقی را برقرار کند ،یک عمل خاص را ارزیابی نماید . در برابر مشکلات اخلاقی استدلال منطقی کند، و متعارف مناسب ارزش های اخلاقی را انتخاب نماید سؤالات این آزمون بخصوص برای 14 ارزش اساسی متداول در فرهنگ هندی طراحی شده اند . این 14 ارزش به قرار زیرند :"Ashima" «وظیفه»،«احترام» ،«نقص عهد»، «طهارت»، «بخشش»، «حرص»، «خشم» ،«فضیلت»، «دروغ»، «انتقام»،«سرقت» ،«راستگوئی»، «گناه»، این آزمون به شش گروه تقسیم شده وتوصیف چگونگی سؤالات آزمون به شرح زیر است:
بخش اول : تشخیص – شامل ده سؤالات که هر کدام سه انتخاب دارد . از آزمودنی خواسته شده یکی از موارد را انتخاب نماید که صحیح می داند و در پاسخنامه جلو شماره آن سؤال زیر حرف مربوط علامت ضربدر بزند.
بخش دوم: جملات ناتمام- دارای ده سؤال است که به شکل جملات ناتمام است. برای هرجمله چهار انتخاب داده شده است .آزمودنی یکی از آنها را انتخاب می کند و در پاسخنامه جلو شماره آن سؤال زیر حرف مربوط ضربدرمی زند.
بخش سوم: مقایسه- شامل هشت سؤال است که هر کدام یک جفت کلمه دارد که به هم ربط دارند و یک کلمه هم در کنار آنهاست . در هر سؤال چهار انتخاب وجود دارد آزمودنی باید یکی از موارد را انتخاب کند که با آن یک کلمه رابطه مشابهی دارد و باید در پاسخنامه جلوی شماره سؤال زیر حرف انتخابی بگذارد.
بخش چهارم: بهترین پاسخ اخلاقی- شامل هشت سؤال است که به شرح مختصر حادثه ای است. بدنبال آن سؤال از همان حادثه می آید.زیر سؤال چهار انتخاب وجود دارد .آزمودنی باید در پاسخنامه جلو شماره سؤال زیر حرف انتخابی خود علامت بگذارد.
بخش پنجم: استدلال اخلاقی- شامل شش سؤال است که به شکل مسئله بیان گردیده است و از آزمودنی استدلال منطقی می خواهد . او باید یکی از چهار مورد را انتخاب کرده در پاسخنامه جلو شماره همان سؤال زیر حرف مورد انتخابی ضربدر بزند.
بخش ششم: تعریف- هشت سؤال دارد و هر مورد دارای یک ارزش اخلاقی است . برای هر تعریف چهار انتخاب وجود دارد .آزمودنی باید یکی از تعاریف را انتخاب کند و در پاسخنامه جلو شماره آن سؤال زیر حرف انتخابی علامت ضربدر بزند.
برای هر سؤال فقط یک جواب صحیح وجود دارد( کلید پاسخها در جدول 5 آمده است.) کل سؤالات 50 مورد است . برای هر سؤال درست یک نمره برای جواب غلط صفر داده می شود. بنابراین حداکثر نمره 50 و حداقل نمره صفر است. کل نمره آزمودنی شاخص قضاوت اخلاقی او خواهد بود.

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود پرسشنامه به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری