ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

آزمون تجربی عوامل موثر بر چسبندگی فعال دانشجویان رو با یک محیط یادگیری انگلیسی مبتنی بر وب

An empirical examination of factors affecting college students’ proactive stickiness with a web-based English learning environment

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله scciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15724

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Drawing on the Social Cognitive Theory (SCT) and Uses and Gratifications (U&G) theory, this study develops a conceptual model to investigate the determinants of college students’ proactive “stickiness” with a web-based English learning (WBEL) environment. The model was validated using a cross-sectional survey of 306 college students. The partial least squares (PLS) method was applied to validate the measurement properties and proposed hypotheses. Overall, the empirical results show that computer self-efficacy, system characteristics, digital material features, interaction, learning outcome expectations and learning climate are critical affecting factors in determining student learning gratifications with WBEL, which is crucial to a college student’s proactive stickiness with the WBEL system. This study demonstrates the value in integrating findings from cognitive science and mass communication research to understand the WBEL processes involved. The findings provide initial insights into those factors that are likely critical antecedents for promoting college students’ English learning effectiveness through web-based technologies.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

چسبندگی فعال؛ استفاده از و نظریه ارضا؛ تئوری شناختی اجتماعی؛ یادگیری لذت؛ یادگیری زبان انگلیسی مبتنی بر وب

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Proactive stickiness; Uses and gratifications theory; Social cognitive theory; Learning gratifications; Web-based English learning

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری