آزمون تجربی از مصرف کنندگان از اینترنت در خدمات اوضاع: اثرات خارجی شبکه و نگرانی برای دیدگاه های حریم خصوصی اطلاعات
An empirical examination of consumer adoption of Internet of Things services: Network externalities and concern for information privacy perspectives
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior |
سال انتشار |
, September 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
3263 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The Internet of Things (IoT) is emerging as a significant development in information technology, with the potential to increase convenience and efficiency in daily life. While the number of IoT service users has increased dramatically, little is understood about what motivates the continued use of such services. The primary objective of this study is to develop and refine a conceptual framework from the perspective of network externalities and privacy to provide a theoretical understanding of the motivations that drive continued use of IoT services. The proposed model was empirically evaluated using survey data collected from 508 users concerning their perceptions of IoT services. The results indicate network externalities play a significant role in influencing consumers' perception of usage benefits and thus adoption, whereas privacy concerns have a relatively weak effect on adoption. Implications for IS researchers and practice are discussed.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
اینترنت از چیزهایی که؛ جانبی شبکه؛ نگرانی برای حفظ حریم خصوصی اطلاعات؛ استفاده از IT
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Internet of Things; Network externality; Concern for information privacy; IT usage
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.