ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
سه شنبه, ۱۲ اسفند

لنزهای رهبری: دیدگاه های رهبری درباره پرسنل مدرسه و هیات علمی دانشگاه

The Leadership Lens: Perspectives on Leadership from School District Personnel and University Faculty

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 9, No. 1 –March, 2014 ISSN:
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7584

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study examined the skills, knowledge, and attitudes necessary for aspiring school leaders
from the perspective of university faculty in educational administration programs and acting
school administrators and teacher leaders. Additionally, I sought to understand the congruence
and/or dissonance between university faculty in educational administration programs and acting
school administrators and teacher leaders in their view of necessary skills, knowledge, and
attitudes for aspiring school leaders. Using a qualitative research design, I interviewed both
university professors in education administration programs and current administrators who
serve as principal, assistant principal, curriculum supervisors, superintendents, department
chairs, and other school leaders.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

لنزهای رهبری، رهبری، برنامه های مدیریت آموزشی، ناظران برنامه درسی، مدیر، مدیریت آموزشی، استانداردهای رهبری، مدل مفهومی، مهارت، دانش

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Leadership Lens, Leadership, education administration programs, curriculum supervisors, principal, education administration, Standards for Leadership, Conceptual Model, Skill, Knowledge

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری