ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۲۵ تیر

تغییر پارادایم در آماده سازی مجدد رهبران آموزشی: یک برنامه نوآورانه برای آماده کردن رهبران آموزشی

A Paradigm Shift in Preparing Instructional Leaders Revisited: An Innovative Program to Prepare Instructional Leaders

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation,1 Volume 6, Number 2 (April - June, 2011), ISSN 2155-9635.
سال انتشار 2011
فرمت فایل PDF
کد مقاله 11055

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The purposes of this study are to describe the redesigned instructional leadership program at the
University of South Alabama and to evaluate its ecacy in preparing future principals to become instructional leaders. Three cohorts of students in USA's redesigned program were assigned to mentor
principals in local schools for a semester to practice instructional leadership skills. District superintendents paid for substitute teachers. Multiple measures were used to assess residents' performance,
including the Leadership Practices Inventory® (LPI), locally-designed surveys, and paired sample t
tests to evaluate the value of Five Practices of Exemplary Leadership®. Thirty-three principals and
28 residents evaluated the redesigned leadership program on a 4-point, Likert-type instrument. Mentor
principals' evaluations reected their belief that the residency is eective, but needs some improvement.
Residents' responses were similar. Paired sample t tests were conducted on the LPI's Five Practices of
Exemplary Leadership. Gains in each practice between the rst and second administrations were statistically signicant. All residents passed the norm-referenced PRAXIS examination and are eligible for
state licensure. Tomorrow's instructional leaders should practice leadership in school settings. Authentic
experiences enable new principals to move through the survival stage of leadership preparation.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

رهبران آموزشی، پارادایم، آماده سازی، برنامه، طراحی مجدد

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Instructional Leaders, Paradigm, Preparing, Program, Redesign,

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری