تصویب شکایت عمومی آنلاین جبران خسارت سیستم در هند: به سوی یک دیدگاه یکپارچه در حال توسعه
Adoption of online public grievance redressal system in India: Toward developing a unified view
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
June 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
9959 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The aim of this research is to develop a unified model of electronic government (e-government) system adoption and validate it using the data gathered from 419 citizens from few selected cities in India. In course of doing so, the research also evaluates the performance of nine well-known alternative theoretical models of information technology (IT) adoption including the unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT). The results indicate that the proposed unified model for e-government adoption by this research has outperformed all other theoretical models by explaining highest 66% variance on behavioral intentions, adequately acceptable levels of fit indices, and significant relationships between each hypothesis. The research also provides its limitations and presents implications for theory and practice toward the end.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
دولت الکترونیک؛ UTAUT؛ مدل نظری؛ شهروند؛ فرزند خواندگی؛ هندوستان
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Electronic government; UTAUT; Theoretical model; Citizen; Adoption; India
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.