تجزیه و تحلیل L1 و L2 استفاده در دروس دانشگاهی اسپانیایی با استفاده از مشاهده طرح COLT
Analysis Of L1 And L2 Use In Spanish College Courses Using The COLT Observation Scheme
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – Third Quarter 2012 Volume 9, Number 3 |
سال انتشار |
2012 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
9914 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This research tries to find answers to the following questions: How much English and how much
Spanish is spoken in class? For what functions is each language used? Data were obtained from
the tape recording of Spanish conversation classes. Other data sourc es included non-participant
observations and an interview with each of the instructors. The COLT (Communicative
Orientation of Language Teaching), part B, was used to define categories of analysis of language.
Results seem to indicate that there was a large amount of focus on grammar, and use of restricted
and minimal linguistic forms.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
مشاهده طرحCOLT ؛ کلاس درس گفتمان اسپانیایی ؛ ورودی؛ خروجی؛ روش اسپانیایی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
COLT Observation Scheme; Spanish Classroom Discourse; Input; Output; Spanish Methodology
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.