ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۳۱ فروردین

توسعه یک فناوری عمومی تمدید مدل پذیرش برای آموزش الکترونیکی (GETAMEL) با تجزیه و تحلیل عوامل خارجی معمولا استفاده شده

Developing a General Extended Technology Acceptance Model for E-Learning (GETAMEL) by analysing commonly used external factors

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , March 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 9328

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

To identify the most commonly used external factors of Technology Acceptance Model (TAM) in the context of e-learning adoption, a quantitative meta-analysis of 107 papers covering the last ten years was performed. The results show that Self-Efficacy, Subjective Norm, Enjoyment, Computer Anxiety and Experience are the most commonly used external factors of TAM. The effects of these commonly used external factors on TAM's two main constructs, Perceived Ease of Use (PEOU) and Perceived Usefulness (PU), have been studied across a range of e-learning technology types and e-learning user types. The results show that the best predictor of student's PEOU of e-learning systems is Self-Efficacy (β = 0.352), followed by Enjoyment (β = 0.341), Experience (β = 0.221), Computer Anxiety (β = −0.199) and Subjective Norm (β = 0.195). The best predictor of student's PU of e-learning systems is Enjoyment (β = 0.452), followed by Subjective Norm (β = 0.301), Self-Efficacy (β = 0.174) and Experience (β = 0.169). Using these external factors and their effect sizes on PEOU and PU, this study proposes a General Extended Technology Acceptance Model for E-Learning (GETAMEL).

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

مدل پذیرش فناوری؛ درک سهولت استفاده. ادراک سودمندی؛ عامل خارجی؛ آموزش الکترونیکی؛ فن آوری یادگیری

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Technology acceptance model; Perceived ease of use; Perceived usefulness; External factor; E-Learning; Learning technology

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری