ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۲ دی

اثرات استفاده از سطوح مطالعه بر نگرش دانش آموزان نسبت به وایت برد های هوشمند تعاملی در آموزش عالی

Effects of study levels on students' attitudes towards interactive whiteboards in higher education

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار January 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 895

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The present study aims at exploring the effects of the study levels of the participants involved in the research on the students' attitudes towards interactive whiteboards (IWB) in higher education. A questionnaire with 28 items was distributed in April–May 2013 in order to determine the students' attitudes towards interactive whiteboards. 210 students who had been in the undergraduate studies, 24 in the master studies and 12 in the doctoral studies had responded to the survey. The questionnaire had 4 sections, focused on availability of use of IWB and the components of pedagogy, psychology and group interaction. The methodology used involved a multiple response set format in order to identify the percentage of choices for each category of issues, while the Krushal Wallis, Jonckheere–Terpstra and Mann–Whitney U tests were used to determine differences. The results obtained revealed the fact that there were relevant differences between students at different study levels concerning their attitude towards certain factors that define pedagogical, psychological, group interaction and availability of use of IWB factors. The greatest effect induced by higher study levels was observed at the availability of use of IWB factor, respectively at the perception on using IWB in the educational process. Although there are some positive interactions regarding interactive whiteboards, students accept only gradually the introduction of the new technologies, along with their progression in study level.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

آموزش عالی، وایت بردهای تعاملی هوشمند، نگرش دانش آموزان

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Higher education; Interactive whiteboards; Students' attitude

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری