ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
سه شنبه, ۷ اسفند

قبل مجازی: عکاس از خود گرفتن و رسانه های اجتماعی فرکانس استفاده افزایش سلفی ویرایش از طریق مقایسه اجتماعی

Virtual makeover: Selfie-taking and social media use increase selfie-editing frequency through social comparison

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , January 2017
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7951

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Studies have explored the predictors of selfie-posting, but rarely investigated selfie-editing, a virtual makeover for online self-presentation. This study, based on social comparison theory, examined a psychological pathway from individual characteristics to selfie-editing behavior through social comparison. It was hypothesized that selfie-taking, public self-consciousness, social media use, and satisfaction with facial appearance would indirectly influence selfie-editing through social comparison of appearance (with friends or social media influencers/celebrities). A two-wave longitudinal online survey was conducted in South Korea among female smartphone users aged 20 to 39 (N = 1064 at Wave 1 and 782 at Wave 2). The results revealed that frequent selfie-taking, higher levels of public self-consciousness, and more use of social media at Wave 1 were associated with social comparison with friends at Wave 1, which increased selfie-editing behavior at Wave 2. However, those three independent variables did not have indirect effects on selfie-editing at Wave 2 through social comparison with influencers/celebrities. Also, satisfaction with facial appearance had neither direct nor indirect effect on selfie-editing at Wave 2. The findings suggest that individuals engage in social comparison and resulting selfie-editing not because of their dissatisfaction with appearance, but because of the desire for more ideal online self-presentation.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

ویرایش از عکاس خود؛ رسانه های اجتماعی؛ عمومی خودآگاهی؛ مقایسه اجتماعی؛ رضایت ظاهر صورت

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Selfie-editing; Social media; Public self-consciousness; Social comparison; Satisfaction with facial appearance

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری