شناخت رفتار حفظ حریم خصوصی از نوجوانان در فیس بوک: نقش همسالان، محبوبیت و اعتماد
Understanding the privacy behavior of adolescents on Facebook: The role of peers, popularity and trust
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
July 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7215 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
We study whether peer influence processes, popularity and trust predict privacy settings on Facebook. We use large-scale survey data from 3434 Dutch adolescents combined with observed privacy behavior on Facebook. The findings show that peer influence processes play a role and that adolescents imitate the privacy settings of their peers in the classroom. Such imitation processes are particularly pronounced for highly connected classrooms. The results show that more popular adolescents in the classroom are more likely to publicly display their Facebook profiles. Furthermore, we find that low-trust groups (ethnic minorities, lower educated and younger adolescents, and girls) more frequently opt for private Facebook profiles.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
حریم خصوصی؛ سایت های شبکه های اجتماعی؛ فیس بوک؛ نوجوانان؛ اعتماد؛ محبوبیت
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Privacy; Social networking sites; Facebook; Adolescents; Trust; Popularity
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.