ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت

بررسی تولید شده مفید توسط کاربر به عنوان تابعی از بررسی احساسات، نوع محصول و کیفیت اطلاعات

Helpfulness of user-generated reviews as a function of review sentiment, product type and information quality

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار January 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 19721

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Helpfulness of user-generated reviews has not been studied adequately in terms of the interplay between review sentiment (favorable, unfavorable and mixed) and product type (search and experience). Moreover, the ways in which information quality relates to review helpfulness remain largely unknown. Hence, this paper seeks to answer the following two research questions: (1) How does the helpfulness of user-generated reviews vary as a function of review sentiment and product type? (2) How does information quality relate to the helpfulness of user-generated reviews across review sentiment and product type? Data included 2190 reviews drawn from Amazon for three search products—digital cameras, cell phones, and laser printers—as well as three experience products—books, skin care, and music albums. Review sentiment was ascertained based on star ratings. Investigation of the research questions relied on the statistical procedures of analysis of variance, and multiple regression. Review helpfulness was found to vary across review sentiment independent of product type. Besides, the relationship between information quality and review helpfulness was found to vary as a function of review sentiment as well as product type. The paper concludes with a number of implications for research and practice.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بررسی تولید شده توسط کاربر؛ مفید بودن؛ احساسات نقد و بررسی؛ جستجوی محصولات؛ آزمایش محصولات؛ کیفیت اطلاعات

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

User-generated reviews;Helpfulness;Review sentiment;Search products; Experience products; Information quality

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری