بررسی استراتژی های خود نظارتی برای یادگیری واژگان در میان زبان آموزان چینی
Exploring self-regulatory strategies for vocabulary learning among Chinese EFL learners
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 47 ( 2012 ) 1211 – 1215 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
6795 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Strategy use and self-efficacy are the crucial elements for defining self-regulated learners. This study attempts to investigate the
use of self-regulated learning strategies as well as motivational beliefs for vocabulary learning among a group of 38 preuniversity
Chinese EFL learners studying at University of Malaysia. Findings indicated that cognitive deep processing strategies
and meta-cognitive strategies are rarely applied by the learners; besides, learners’ low self-efficacy and motivation might be due
to the lack of strategy knowledge. The study suggests that there is a pressing need to enhance the Chinese EFL learners’ selfregulation
in vocabulary learning through strategy instruction
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
راهبردهای یادگیری واژگان، یادگیری خود نظارتی، خودکارآمدی،راهبردهای کنترل فراشناختی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
vocabulary learning stratgies,self-regulated learning, self-efficacy, metacognitive control strategies
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.