ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۷ دی

آیا سهولت استفاده منجر به درک لذت بردن؟ یک مورد از گیمیفیکیشن در بانکداری الکترونیکی

Does ease-of-use contributes to the perception of enjoyment? A case of gamification in e-banking

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار , August 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 5543

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The success of online games encouraged the development of gamification software in e-banking. Beside the growing trend of gamification, it is important understand how bank customers face the gamified applications, particularly as enjoyment and ease-of-use. To assess the determinants that influence the adoption of gamification in e-banking, we developed a research to propose a conceptual model that illustrates the adoption of gamified business applications by bank customers, in e-banking context. We conducted two quantitative studies (A and B) to understand how bank customers represent a gamified business software and its changes (or improvements) over time. Study A was performed in 2012 (N = 183), and study B in 2015 (N = 219). Online bank customers were invited to rate the importance of variables related to: socialness, ease-of-use, usefulness, enjoyment and intention to use e-banking systems with game features and social cues. The results show that ease-of-use and enjoyment are interrelated, and both have influence in e-banking usage. This study present theoretical ground of the conceptual model, and discuss two empirical studies, aiming to analyse the ease-of-use and enjoyment influence on bank customers. These findings will contribute directly to explain of adoption hedonic business software in e-banking.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بازی های آنلاین؛ گیمیفیکیشن؛ توسعه نرم افزار؛ طراحی نرم افزار؛ لذت بردن؛ راحتی در استفاده

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Online games; Gamification; Software development; Software design; Enjoyment; Ease-of-use

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری