ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۲ دی

تسهیل جریان تجربه در افراد مبتلا به کم توانی ذهنی با استفاده از یک برنامه مداخله موسیقی

Facilitating Flow Experience in People with Intellectual Disability Using a Music Intervention Program

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.ccsenet.org
سال انتشار 2011
فرمت فایل PDF
کد مقاله 5297

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Flow is an internal state defined as a condition whereby a person is intensively involved in an activity and
ignores the time spent and the place that he/she is in. The purpose of this paper is to empirically support
strategies that are assumed to facilitate flow experiences among people with intellectual disability using a music
intervention program. For this purpose, thirty adolescents and young adults with mild to moderate intellectual
disability were randomly selected to participate in a within subject experimental design with four conditions. The
results of one way repeated measure ANOVA and its following comparisons in pairs revealed that the
participants were unable to sustain flow experience when no optimal challenge was provided for them. However,
providing successful optimally challenging musical experiences for these people or stimulating them to look for
new challenges by involving them in innovative behaviors are effective strategies to facilitate their flow
experiences.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

ناتوانی فکری، تجربه جریان، چالش بهینه، برنامه مداخله موسیقی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Intellectual disability, Flow experience, Optimal challenge, Music intervention program

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری