ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۳ بهمن

توسعه دانش معلمان قبل از خدمت ‘: رویکرد تفکری

The development of pre-service teachers' knowledge: A contemplative approach

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار July 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 5099

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study investigates the effects of meditation on enhancing pre-service teacher knowledge based on the framework of technological pedagogical content knowledge (TPACK) by deepening the reflective process. Participants were students enrolled in an ICT literacy course during the fall 2014 semester. Pre- and post-course surveys indicated that the teachers had significant growth in TPACK and other types of teacher knowledge and in the depth of their reflective practice. Post-course interviews indicated positive effects from their reflective practice, showing that meditation helped the teachers prepare themselves for learning, conduct cognitive and affective tasks, and improve self-efficacy and inner strength. Several implications were noted for the future direction of teacher education programs and research.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

دانش معلم؛ دانش و فناوری محتوای آموزشی؛ TPACK؛ مراقبه؛ بازتاب؛ آموزش و پرورش معلم

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Teacher knowledge; Technological pedagogical content knowledge;TPACK; Meditation; Reflection; Teacher education

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری