ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۷ دی

آگاهی محیط: از سر و صدای تصادفی به نزدیکی های دیجیتال در شبکه های اجتماعی آنلاین

Ambient awareness: From random noise to digital closeness in online social networks

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار July 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 5096

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Ambient awareness refers to the awareness social media users develop of their online network in result of being constantly exposed to social information, such as microblogging updates. Although each individual bit of information can seem like random noise, their incessant reception can amass to a coherent representation of social others. Despite its growing popularity and important implications for social media research, ambient awareness on public social media has not been studied empirically. We provide evidence for the occurrence of ambient awareness and examine key questions related to its content and functions. A diverse sample of participants reported experiencing awareness, both as a general feeling towards their network as a whole, and as knowledge of individual members of the network, whom they had not met in real life. Our results indicate that ambient awareness can develop peripherally, from fragmented information and in the relative absence of extensive one-to-one communication. We report the effects of demographics, media use, and network variables and discuss the implications of ambient awareness for relational and informational processes online.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

آگاهی محیط؛ حضور اجتماعی؛ تشکیل برداشت؛ رسانه های اجتماعی؛ سرمایه اجتماعی؛ توییتر

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Ambient awareness; Social presence; Impression formation; Social media; Social capital; Twitter

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری