تصاویر مشخصات در رسانه های اجتماعی: تفاوت های جنسیت و منطقه
Profile pictures on social media: Gender and regional differences
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
October 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
4654 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Several key characteristics of social media through which users create virtual identities affect their psychological experiences. One of the most important ways for doing this is the use of the profile picture. This research is a follow-up study ofWu, Huang, and Yuan’s (2015), and it further examines Taiwanese, Chinese and International students’ choices of profile pictures and what their motivations are. Gender plays a role in determining the choice of profile picture. The study also found out that Taiwanese students, Chinese students, and International students are drawn towards different type of profile pictures.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تصویر عکس؛ انگیزه؛ شخصیت؛ جنسیت؛ فیس بوک؛ ویچت
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Photo picture; Motivation; Personality; Gender; Facebook; WeChat
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.