شاعران Sulu’k در یک چشم انداز پست مدرن: مطالعه زیبایی شناسی افال شانفرا Lamiyyat العرب بر اساس فلسفه نیچه
Sulu’k Poets in a Post-Modern Perspective: A Study ofAl-Shanfara’s Lamiyyat Al-Arab Based on Nietzsche’s Philosophy of the Aesthetics
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
International Journal of Language and Literature June 2015, Vol. 3, No. 1, pp. 76-81 |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
3852 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This paper illustrates how the Pre-Islamic Sulu’k’svision, in many aspects, proves to be a representation of
the cynicism and skepticism of post-modern ideology. I compare and contrast Al-Shanfara’s Lamiyyat AlArab to the philosophy of Nietzsche, as one of the pioneers of post-modern ideology. In the article, Iexplain
how the Sulu’k poet rejects the politics of a civilized human society, associates himself with the lawless animal
kingdom, and extracts his morality and aesthetics from his “will to power”. He does not celebrate the human
society as a proper environment for living with itsconfining rules and weakening morality; rather, herejoices
the animal society for its wilderness and freedom. The main purpose behind this comparison is to assert the
precedence of post-modern ideology in the pre-Islamic Sulu’k’s poetry much before it is attributed to modern
western philosophy
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
پست مدرن، زیبایی شناسی، آل شنفرا
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Post-Modern ،Aesthetics، Al-Shanfara’s
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.