خود افشا ای مشهور در توییتر و روابط پارا اجتماعی: نقش واسطه حضور اجتماعی
Celebrity's self-disclosure on Twitter and parasocial relationships: A mediating role of social presence
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior |
سال انتشار |
, September 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
3283 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This study investigated how celebrities' self-disclosure on personal social media accounts, particularly Twitter, affects fans' perceptions. An online survey was utilized among a sample of 429 celebrity followers on Twitter. Results demonstrated that celebrities' professional self-disclosure (e.g., sharing their work-related life), personal self-disclosure (e.g., sharing their personal life such as friends and family), and fans' retweeting behavior, enhanced fans’ feeling of social presence, thereby positively affecting parasocial interaction with celebrities. Further, the study found that the effects of self-disclosure and retweeting on parasocial interaction were mediated by social presence. Implications and future research directions are provided.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
مشاهیر؛ تعامل پارا اجتماعی؛ خود افشا؛ رسانه های اجتماعی؛ حضور اجتماعی؛ توییتر
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Celebrities; Parasocial interaction; Self-disclosure; Social media; Social presence; Twitter
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.