ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت

رابطه بین ویژگی های همکاران و ارزیابی متقاضی در رسانه های اجتماعی

The relationship between recruiter characteristics and applicant assessment on social media

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار September 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 2971

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Given the growing practice of social recruiting, this study is an investigation of how job applicant assessment on social media differs based on recruiter characteristics. In particular, this study touches upon how the assessment of both non-professional and professional categories of content on job applicants' social media differs by recruiters' gender and national culture, and whether these characteristics and how recruiters view non-professional content on social media are associated with the recruiters' perceived tendency to exclude applicants from the recruitment process. The theoretical foundations of this study were based on the selectivity model and the existing literature on national culture. The analysis of data collected from 256 Italian and Dutch recruiters using ANCOVA and logistic regression indicated that the assessment of job candidates' non-professional content differed by recruiters' culture but not by their gender, whereas the assessment of job candidates' professional content on social media differed by recruiters' gender but not by their culture. Factors related to the recruiters' perceived tendency to exclude candidates from the recruitment process were also identified. The findings of this study provide practical implications for recruiters and job seekers, and present new suggestions for future research.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

مدل انتخابی. کار ارزیابی متقاضی؛ ویژگی های همکاران؛ رسانه های اجتماعی؛ استخدام اجتماعی؛ فرهنگ ملی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Selectivity model; Job applicant assessment; Recruiter characteristics; Social media; Social recruiting; National culture

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری