ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۲ دی

آموزش و پرورش دموکراتیک در Deweyan چشم انداز و چالش های توسعه آفریقا

Democratic Education in the Deweyan Perspective and the Challenges of African Development

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencepg
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 27296

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The global community has come to live with the idea of formal education as a tool for political governance. With the upsurge of colonialism, the evolution of education varies from one country to another. Generally, Africans have taken little positive steps to promoting education for democratic governance as we experience slow pace of educational development due to the absence of proper enlightenment. Our aim is to analyze the concept of education and x-ray its connection to the political development of Africa. In the final analysis, we aver that while the political development of a people cannot be divorced from the nature of their educational system, our post colonial history shows that we barely remain at the level of mere speculation until our theories are responsibly put into effective use that produce results.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تجربه، دموکراسی، آموزش و پرورش

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Experience, Democracy, Education

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری