ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۴ بهمن

تنظیمات سمت محیط های یادگیری مبتنی بر اینترنت سازنده میان دانش آموزان دبیرستانی در تایوان

Preferences toward the constructivist Internet-based learning environments among high school students in Taiwan

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2004
فرمت فایل PDF
کد مقاله 21264

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This paper explored students' preferences toward the constructivist Internet-based learning environments. A Constructivist Internet-based Learning Environment Survey (CILES) was developed. The CILES consisted of six scales, including student negotiation, inquiry learning, reflective thinking, relevance, ease of use and challenge. Questionnaire responses gathered from more than 700 high school students in Taiwan suggested that the survey showed adequate reliability in assessing students' preferences. Students showed stronger preferences for the learning environments, which were easy to use or navigate and integrate complex real-life problems with relevant knowledge in a meaningful way. In addition, males and females shared similar preferences toward the Internet-based learning environments. Students having moderate Internet experiences seemed to be more critical to the preferences of the Internet-based learning environments, in which they may have demanded authentic and facilitated Internet-based learning environments, while their inquiry and reflective thinking should be promoted.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

اینترنت؛ سازنده؛ محیط یادگیری؛ پرسشنامه؛ نظرسنجی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Internet; Constructivist; Learning environment; Questionnaire; Survey

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری