مراحل مقدماتی معلمان و دانش آموزان در حل مسائل فیزیک
Teachers’ and Students’ Preliminary Stages in Physics Problem Solving
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
International Education Studies(2015),www.ccsenet.org |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
1962 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This paper describes the preliminary stages in physics problem solving related to the use of external representation. This empirical study was carried out using phenomenographic approach to analize data from individual thinking-aloud and interview 8 senior high school students and 7 physics teachers. The result of this study is a set of outcome space that describes the teachers’ and students’ preliminary stages in solving a physics problem. The outcome space includes three categories, i.e: the Constructing Diagram: Lead to Successful Solution; Constructing Diagram: Lead to Unsuccessful Solution: and No Diagram: Lead to Unsuccessful Solution. Linkage of student-teacher pairs in the same school is found on the pattern of the preliminary stages of their problem solving
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
طبقه توصیفی،فضای نتایج،مراحل مقدماتی،حل مساله
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
category of descriptions, outcome space, phenomenographic, preliminary stages, problem solving
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.