ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

خواندن کج: آیا استفاده از عملکرد قرص تاثیر؟ یک مطالعه oculometric

Reading tilted: Does the use of tablets impact performance? An oculometric study

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 16208

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Electronic devices such as tablets often imply new postural behavior in our everyday life and little is known about the influence of these postures on cognitive processes. In this study, postural aspects of reading on digital tablets are investigated to test whether reading speed or comprehension may be affected by different positions of the head or of the device. The first aim of this study is to evaluate the effect of a lateral tilt of the head and/or a tablet on reading performance. We found that a small amount of tilt did not impact reading, subjects were able to adapt to this situation. For each eye tracking metric, there was a strong correlation between every condition of head and tablet tilt (for each one, r > 0.73). Tilting the head or some particular visual stimuli can also lead to a specific movement of the eyes called cycloversion. A second experiment was designed to ascertain the presence of such eye movements when reading on tablet. It emerged that reading on a tablet induced this movement, which could explain, to a certain extent, the adaptation we observed in the first experiment.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

خواندن دیجیتال؛ تبلت؛ سر کج؛ شیب تبلت؛ حرکات چشم

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Digital reading; Tablet; Head tilt; Tablet tilt; Eye movements; Cyclotorsion

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری