استفاده اجتماع از توییتر چگونه است؟ گرایش و شایستگی ارتباطات به عنوان پیش بینی
How social is Twitter use? Affiliative tendency and communication competence as predictors
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2014 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
16193 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
An online survey (N = 461) investigated how individuals’ interpersonal need and ability affect their motivations of Twitter use and how different motivations predict specific usage behavior. Based on the two competing views concerning the antecedents and consequences of online communication (social enhancement vs. social compensation), the joint effect of affiliative tendency and communication competence was hypothesized. For those high on affiliative tendency, communication competence positively predicted Twitter use for network expansion and negatively predicted more self-focused, intrapersonal Twitter use, but no such effect was found for less affiliative individuals. Those using Twitter for surveillance spent more time on Twitter and maintained a larger Twitter network, while those using Twitter for network expansion posted tweets and retweeted others’ posts more frequently.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
گرایش ؛ صلاحیت ارتباطات؛ افزایش اجتماعی؛ توییتر
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Affiliative tendency; Communication competence; Social enhancement; Twitter
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.