ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

اندازه گیری سرعت جریان در گیمیفیکیشن: جریان جهت مند مقیاس ۲

Measuring flow in gamification: Dispositional Flow Scale-2

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15995

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This paper measures flow in the context of gamification and investigates the psychometric properties of the Dispositional Flow Scale-2 (DFS-2). We employ data gathered from users of an exercise gamification service (N = 200). The results show that the original DFS-2 factorial structure does result in a similar model fit as the original work. However, we also present a factorial respecification that satisfies more recent model fit thresholds. Beyond validating the original DFS-2 instrument in the context of gamification, the psychometric analysis and the respecifications suggest that the components of flow divide into highly correlated conditions of flow (which were also found to be more salient in the context of gamification: autotelic experience, balance of skill and challenge, control, clear goals, and feedback) and into possible outcomes (merging action-awareness, concentration, loss of sense of time, and loss of self-consciousness) from achieving flow.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

جریان؛ DFS-2؛ گیمیفیکیشن؛ بازی برای سلامت و بهداشت Exergames؛ تکنولوژی متقاعد کننده

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Flow; DFS-2; Gamification; Games for health; Exergames; Persuasive technology

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری